Kvällstankar.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina finast. Ja... finast. Koontz skrev en gång en sak om att älska, för alla de där gångerna då allt känns tomt, grått och kallt. Ordagrannt minns jag det inte, men innebörden handlade om att den som inte älskar inte heller lever. Att den som går genom livet utan att fylla det med kärlek lever ett väldigt tomt liv, och att människan har mycket att lära sig av den där viftande svansen på hunden när man kommer hem, oavsett hur länge man varit borta, så betyder man mer för någon än man har en aning om ibland, och endast den som känner, kärlek, ilska, sorg eller tillit och så vidare, just när det behövs lever... (som när man vill stå och kasta potatis eller blåsa filmjölk med kanel på sin skolkamrat och fläcka ned någons handväska... och ansikte... på gymnasiet) Livet är inte planerna man gör utan allt som händer därimellan. Alla små stunder man sparar i hjärtat. Som solnedgångar över åkrarna, spontanpromenaderna längs stranden, barnens skratt och hundens bestämda nos som talar om att nu är det minsann matdags om två minuter och glöm mig inte för jag hinner garanterat svällta ihjäl på max 30 sekunder om jag inte får mat. Fast jag älskar dig ändå matte. För du klappar mig så bra... öh... hej Emelie! Jag älskar dig, tokfia! Och då menar jag HELA dig. <3

Svar: Åh så fint Jenny! Jag ska ta till mig det! ❤️❤️❤️
busamedemla.blogg.se

2015-07-23 @ 01:25:51
URL: http://nenny85.blogg.se
Postat av: Lillasyster

❤️

Svar: ❤️
busamedemla.blogg.se

2015-07-23 @ 13:02:39
Postat av: Å


Svar: ❤️
busamedemla.blogg.se

2015-07-24 @ 23:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0