Föräldrautbildning nr 2


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag var precis som du livrädd för både snitt och klipp!! Gick och oroade mig i flera månader över om det skulle sluta med snitt. Nu har det slutat med snitt båda gångerna, men jag kan iaf säga dig att personalen uppe på operation är underbara!! Har nog aldrig känt mig så omhändertagen som de två gångerna. Sen är det ju ett längre läktid oftast med ett snitt, men det låter värre än det är :)



Lustgas kommer man långt med och andningen är kanon!!! Testade ryggbedövningen nu med Milo och det var väldigt skönt att få en liten paus. Akupunktur fick jag med Neo och det kändes inte ett dugg!

2011-12-15 @ 02:01:08
Postat av: Anonym

Just det! Vetekudde kan jag rekomendera!! Är riktigt skönt att ha Vid förlossningen, men även innan och efter. Hade den konstant på höfterna när foglossningen var som värst!

2011-12-15 @ 02:03:55
Postat av: Julia

Du behöver absolut inte vara rädd om det skulle behövas kejsarsnitt!!

Fick ju Natha-Lee vaginalt men Willy med kejsarsnitt och kejsarsnittet kändes lättare att återhämta sig ifrån (i MITT fall), kanske berodde på att jag faktiskt tryckte ut en 5,7kg-klimp vaginalt... ;)

Men så stor bebis kan jag aldrig i världen tro att Ni kommer få!! :)

2011-12-16 @ 09:37:24
URL: http://pepitaruta.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack för era kommentarer! Vetekudden åker absolut med!! Den hoppas jag på.. Brukar funka mot mensvärk.. Är lite rädd för det där med att bli skärd i, därav kejsarsnitträdslan. Alla "onaturliga" skador är jag rädd för.. Men det blir som det blir och ut kommer lilla bebisen på ett eller annat sätt, det är väl det enda som är säkert.. :)

2011-12-16 @ 21:08:24
URL: http://Busamedemla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0