Igår ramlade navelstumpen!


Kommentarer
Postat av: Karin

Känner helt och hållet igen det där. Har en bild från nån dag efter vi kom hem från bb med Neo. Jag såg jättelycklig ut på fotot, om det inte hade varit för att det syntes rinnande mascara.



Nu med Milo har det inte varit alls likadant. Antagligen dels för att man visste vad man hade att vänta på bb. Hela världen kretsade inte kring den nyfödde utan storebror fanns hela tiden i bakhuvudet. När vi väl kom hem var det samma sak. Vardagen var tvungen att fungera. När Neo var liten så var det vissa dagar som jag inte åt alls. Satt och ammade konstant kändes det som. Om jag inte ammade så bar jag runt på Neo. Kan nog känna att det var lättare att komma hem från bb den här gången.



2012-01-28 @ 09:51:00
Postat av: Emelie

Tack snälla Karin för att du delar med dig! :) kan tänka mig att man är lite mer mentalt förberedd på ett annat sätt till tvåan. Jag blev helt paff av hur "låst" man blev. Det hade jag inte fattat till 100%.



Det gäller väl att få till den där nya vardagen. Komma på hur man skall få det att funka. Och det går ju inte på en dag direkt! ;)

2012-01-28 @ 19:04:22
URL: http://Busamedemla.se
Postat av: Karin

Så lite så =)

Det är ju en himla omställning man måste göra. Antagligen den största man måste göra i livet. Sen blir det så mycket press också! Mathias mamma sa hela tiden att om det var något så var det bara och ringa, hon skulle komma in på stört, men jag skulle klara allt själv det gör ju alla andra.......



Nu är den största pressen att man inte hinner med Milo på samma sätt som Neo när han var nyfödd. Milo får snällt ligga i babygymmet och ibland skrika för Neo måste få mat oavsett vilket humör Milo är på. Med Neo så lagade jag knappt mat när jag var ensam för han bara skrek så fort jag la ifrån honom.



Det kommer att gå prima ska du se! snart kommer ni få in rutiner som passar er och då kommer det att gå mycket smidigare. Sen när snittet är läkt så blir allt väldigt mycket lättare också!

2012-01-29 @ 10:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0