Inte full.


Kommentarer
Postat av: Karin

Milo lägger vi i hans säng kl 18 och sen sover han till kl 7-9 nångång!! Han vill ha det mörkt i rummet och somnar ensam. När han sov inne hos oss blev han väckt flera ggr per natt.

Neo lägger vi runt 19 när disney junior sjunger att det är läggdags :) sen får man ligga inne i hans säng tills han somnar.

Svar: Tänk va olika det kan vara! Sixten är nog inte typen som somnar själv, så mycket har jag nog fattat.. ;) men det där med egen säng är lurigt. Jag tänkt att vi kanske känner och märker när det är dags. Det ÄR ju skönt att få sova med gott om plats och kunna ligga och småprata innan man skall sova osv också. Svårt det där..
busamedemla.blogg.se

2013-04-11 @ 05:16:51
Postat av: Sara

Vi gör allt för att V skall sova i sin säng. Men han vill ofta sova i vår :/ han sover kanon hos oss medan jag också Jonas knappt får någon sömn alls :-( Men det går i perioder, vissa tiden sover han helt i sin säng medan andra så vill han till oss tidigt. Nu när han är sjuk så sover han hela nätterna mellan oss, och ja att själv vara sjuk och inte få sova är grymt jobbigt ..

Svar: Ja att inte få sova blir man fan helt knäpp av ibland. Fick sova två sammanhängande timmar i natt och har varit helt depp idag. Heeeela familjen. Det kommer säkert en tid då våra små sårkar sover tryggt och hela nätter i egen kupé. Men då ligger vi väl med var sig en ny liten fis i sängen istället.. ;)
busamedemla.blogg.se

2013-04-11 @ 09:32:29
URL: http://mammasara.wintland.se
Postat av: Julia

Natha-Lee och Willy går båda och lägger sig i gemensamma rummet kl 19, somnar själva.
Willy brukar vakna varje natt någon gång mellan 23-02, då tar vi in honom till oss och så sover han där till 06ca.
Natha-Lee vaknar någon natt då och då, kommer in till oss och sover till 06-07.

Svar: Det verkar vara rätt så vanligt att man flyttar över på natten. Jag undrar vad de vaknar av. Så länge man får sova hyfsat många timmar i sträck så funkar det ju. Men man är fan inte kaxig när man har minus på sömnkontot. Va mysigt att dina små hjärtan delar rum! Sover de i skilda sängar?
busamedemla.blogg.se

2013-04-11 @ 09:50:39
URL: http://julinnea.wordpress.com
Postat av: Yohanna

Vallis har sovit i egen säng sen hon var någon vecka. Hon somnar halv sju och sover sedan 12 timmar i streck, har även gjort det sen hon var pytteliten. Fast när hon sover middag får hon gosa i stora sängen med oss.


Vem vågar skaffa fler barn när det går så här lätt?
Jag menar, varför chansa!?

Svar: Haha ja men eller hur! Som bäddat för en tvåa med kolik för att kompensera ert flyt med första.. Skämt åsido. Sixten hade säkert trivts bra i sin säng om det inte vore för hans skadade mamma med noll självkänsla som lyft upp honom på minsta signal livrädd för att han skall känna sig oälskad och otrygg. Vi tänkte testa lite mer i huset sen. Vänja tillbaka honom till sängen och lite så. Nu har han börjat leta efter nappen själv när han vaknar på natten så snart kanske han inte ens behöver nappassistans. Nää.. Han får nog sova i vår säng tills han fyller 12. Minst.
busamedemla.blogg.se

2013-04-13 @ 21:46:50
Postat av: ia

Min 1:a sov ofta hos oss vuxna. Var rätt mysigt när han var ett halvår, inte fullt lika mysigt när han var 4, liggandes på tvären och sömnsparkandes.
2:an hade jag tänkt om till. Hon skulle sova i sin egen säng från dag 1. Och det gjorde hon. Har ibland legat i dubbelsängen och ätit välling och sen själv velat till sin säng.
3:an. Sovit på sina hittills 2,5 år ungefär lika många nätter i vår säng. Sover dock i samma rum som oss vuxna då vi inte har tillräckligt många rum (eller för många ungar?)

Jag har nog varit rätt ego där. Har kompisar som samsover och tycker det känns helt okej. Jag sover kasst med ungar i sängen! De tar plats, snarkar, sparkas och helst klistrade mot mig. Hua!
Jag försöker gosa och tanka dem med kärlek dagtid och medvetet tränat dem till att kunna somna och vakna/somna om själv. Lillfjompan har vi i kortare perioder suttit i rummet med, och då i vår säng, läsandes eller nåt. Dagtid har hon alltid däckat själv. Ibland vill hon somna k våran säng men då snurrar hon som en virvelvind på crack och brukar uteslutande hamna i sin säng och där somna per omgående.
Elaka mamman?
Tja, en del tycker nog det. Men de sover alla 3 hela nätterna i sina egna sängar 19-21 till 8-9. Vaknar de så är det inget vi märker av. Och de får komma till oss om de vill/behöver/är sjuka etc.

Svar: Ego och ego.. Mår man bättre av att få sova barnfri så är man ju i förlängningen kanske en mer harmonisk mamma resten av dygnet? Jag har just insett att jag är en samsovare jag. Sambon också. Vi funderar på att skippa att lägga över honom i framtiden också. Senaste månaden har vi sovit tillsammans. Det lutar åt att det fortsätter så!
busamedemla.blogg.se

2013-04-21 @ 23:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0