Saker man får äta upp.


Kommentarer
Postat av: Smult

Det där med ledsna barn går upp och ner. Vissa dagar när jag lämnar Filip är han jätteglad och andra jätteledsen. Och då har han gått på dagis sen mitten av augusti.
Hampus min 5 åriga son kan också bli ledsen ibland vid lämning. Speciellt efter han vart ledig / sjuk en längre tid men sen är han också en känslig kille och han är verkligen mammas kille. Har alltid haft svårt att släppa mig..
Men tro det eller ej, efter 4 barn så vänjer man sig vid att de är ledsna ibland och åtminstone jag har inte samma ångest känslor nu när jag lämnar en ledsen Filip som jag hade när jag lämnade en ledsen Sebastian.. För det mesta slutar barnen gråta innan man hunnit ut genom dörren på förskolan :)


Svar: Ja jo, jag vet ju att de brukar bli glada ganska så fort. Det ser jag ju på jobbet. Att vara ledsen är ju inte heller farligt så länge man har en trygghet i den som tar emot och att man blir sedd och omhändertagen. Det är jag ju säker på att Sixten blir. Men blä vad det känns dåligt. På fredag är det min tur att lämna. Jag hoppas att det går bra då!
busamedemla.blogg.se

2013-04-11 @ 22:15:43
Postat av: Karin

Finns inget värre än att lämna gråtande barn!! Vet inte hur många ggr jag har gråtit på väg till jobbet! Trots att man jobbar i det och vet att för det mesta så går det över när föräldrarna har gått.
Vet inte varför, men jag har alltid tänkt att jag inte vill ringa och störa dem i sin verksamhet TROTS att jag påpekar för våra föräldrar att de ska RINGA RINGA RINGA!! Vi finns alltid tillgängliga och de stör inte.... tänk vad dum man är! Jag vill att föräldrarna ska ringa och om de inet gör det vid en riktigt jobbig lämning så brukar vi dra iväg ett sms......

Svar: Fy fan jag skulle inte palla att ringa ifall han fortfarande är ledsen. Blää. Nä. Jag vänjer mig nog inte med en ledsen Sixten någonsin. Inte som det känns nu. Förhoppningsvis var det bara pga tröttheten. Dagen efter gick det bra. Men på fredag lämnar jag och han har blivit så väldigt mammig nu efter fsk-debuten. Ja blä. Barn är verkligen den allra viktigaste av fortbildningar i vårt yrke, helt klart. Man får helt andra ögon. Speciellt om man är en blödande hönsmamma som jag.
busamedemla.blogg.se

2013-04-11 @ 22:45:47
Postat av: Emily

Det var jag som skrev kommentaren här ovan och inte "smult". Måste varit mobilen som ändrat :)

2013-04-11 @ 23:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0