När man gör sitt barn illa.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tyvärr kan man inte alltid vara den perfekta föräldern. Men det innebär inte att man gör sitt barn illa. Han var säkert jättetrött och behövde sova, bara det att de små inser ju inte det vi vuxna ibland ser behövs... Det är hör ju till åldern med att försöka hävda sin vilja, jag vet, vi har haft många kontroverser här hemma med en liten grabb som försöker testas alla gränser på sina föräldrar som försöker vägleda honom hur man är mot andra osv...
Och den perioden behöver/behöver inte sova på dagen var en väldigt lång och prövande period kommer jag ihåg!
Jag är säker på att du gjorde ditt allra bästa!! Och det är svårt att alltid mörade små på "rätt" sätt:)

Svar: Haha nä man kan ju inte det. Jag är expert på att vara lite för hård mot mig själv. Och jag har tänkt på "rubriken" nu i efterhand. Jag gjorde honom kanske inte illa, men just där och då så kändes det så eftersom han var så ledsen och det var "mitt fel". Tack för att du kommenterade! Kändes som en liten tröst. <3
busamedemla.blogg.se

2014-04-13 @ 09:01:42
Postat av: Hilda

Å, känner igen det så väl! Hur mycket jag önskar att man många gånger handlat annorlunda för att undvika katastrofavslut. Nu känns det som att det är ett passerat kapitel (peppar,peppar) eftersom Åsan blivit lite äldre, men minns absolut skulden, skammen och ångesten, särskilt från Morgans tidigare år.
Tänker dock be dig att vara snäll mot dig själv! Det är jobbigt att vara liten, men jag tror Sixten känner sig trygg i förvissningen att ni vill väl, även gångerna det blir helt fel. Jag tror att förlåtelsens kraft är stor.

(Och tråkigt att Morgan inte kunde dela med sig istället, Erik borde veta hur jobbigt det är för tvååringar att hamna på kollisionskurs och undvikit situationen genom att låta Morgan lämna tillbaka leksaken..) Kram!

Svar: Morgan hade en väldigt lång, utvecklad och spännande lek med maskinen så han hade goda skäl att inte lämna den. Sixten skulle ändå sova. Men det hade varit det bästa om jag gav Sixten tid till att bli redo för vilan, om han nu någonsin hade blivit det.

Det blir väldigt sällan såhär. Sixten hade en förvånansvärt kort jobbig period med sånt (kan jag kaxigt säga med den bakom oss, hu fy faaaan..). Men ibland gör man bort sig och reagerar med reptilhjärnan och då blir det kaos som går ut över S.

Jag försöker att lämna ångesten, och nu känns det bättre. Men man känner sig ju som en riktig skurk där och då.. Jag tänker att det finns så många som bloggar om hur man skaaa göra så jag gör tvärt om och bloggar om när det blir fel. Haha..
busamedemla.blogg.se

2014-04-13 @ 18:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0