Sista semesterveckan.


Kommentarer
Postat av: Sara

Det där med kärlek som
Nästan exploderar känner jag igen!! Jag kände precis så för Vidar under graviditeten och var livrädd att jag inte skulle känns så gör den nya bebisen! Och när hon föddes och jag liksom varken kände det för henne, eller lika starkt för Vidar längre (klar jag kände kärlek men liksom inte den där blixtförälselsen som var under graviditeten) så blev jag rädd. Men den kom tillbaka på en mer normal nivå ;-) och nu sprudlar kärleken till båda mina guldklimpar igen. Den kommer bli så bra och det kommer finnas så mycket kärlek till hela din familj <3

Svar: Skönt att den kom tillbaka.. Jag är så rädd att jag ska se på bebisen och bara "jaha"... Typ.. Med Sixten så var det verkligen kärlek vid första ögonkastet när jag fick se honom. Jag liksom bara fylldes av sån ENORM kärlekskraft. Där snackar vi anknytning på en millisekund, men jag har ju fattat såhär i efterhand att det inte alltid är så. Jag antar att vi hade tur. Och tänk om jag inte får samma känslor för lilbebis. Åh vilken stress och ångest jag skulle känna..
busamedemla.blogg.se

2014-08-06 @ 21:02:52
URL: http://mammasara.wintland.se
Postat av: Sara

Det tog ca 2 månader innan jag kände den där galna kärleken till Viktoria. Det skrämde mig och jag grät ut hos en psykolog. Men hon sa bara lugnande att det var fullt normalt och vanligt vid andra barnet. Men jag kommer säga till di vad min bm sa till mig när jag fött Vidar och inte kunde knyta ann för jag inte fuck träffa honom: Du kommer älska alla dina barn obegränsat och med den största kärleken <3 Det lovar jag dig vännen!!!

Svar: Tack snälla för att du delar med dig! Det är så få som vågar berätta om sånt här. Allt skall vara så rosenskimrande och härligt.. När jag råkade fälla några tårar under ett besök 1 vecka efter att Sixten föddes så fick koffe sen höra att jag förmodligen hade fått en amningspsykos. Jag var trött och känslig och absolut inte bekväm i det sällskapet som hälsade på. Bara för att jag inte var sprallig, glad och överlycklig så var jag istället psykiskt sjuk? Det finns en bild av mammaskapet som är helt snedvriden och sjuk. Därför går så många mammor och lider i tysthet över saker som är fullt normala. Så tack igen för att du delar med dig och peppar! Så kanske jag slipper sitta och gråta över att jag är misslyckad och konstig sen när lillbebisen föds. ❤️
busamedemla.blogg.se

2014-08-08 @ 08:22:24
URL: http://mammasara.wintland.se
Postat av: Sara

Det är så lite så :-) jg har själv varit så sjukt frustrerad över den rosaskimrande bild som ges och verkligheten är inte alls så. Bara korta små stunder har jag känt mig på rosa moln men helt ärligt så har de första månaderna med båda barnen betått mer av tårar ångest och en ovan känsla av att inte bara världens bästa mamma. Men jag VET att jag är den bästa mamman i världen till mina barn även om jag stundtals bara känner mig ledsen och deppad. Dom älskar mig obegränsat och jag känner samma sak för dem, även de stunder när jag inte ens kunde känna de känslorna ;-) Som nyförlöst är man hög av hormoner, trött som stryk och kroppsligt överkörd av en bulldozer. Inte konstigt att man har svårt att känns de rätta känslorna på beställning då?? Och det betyder ju verkligen inte att man på något sätt skulle hamnat i en förlossnings/amnings psykos. Nej denna gång stå på dig och ta inte emot besök om du inte orkar eller känner för det i början <3 Tids nog får alla se underverket ändå och ni behöver hitta rollerna i er nya familj! Allt kommer ordna sig, vad du än må känna eller inte när det är dags :-) <3

2014-08-09 @ 20:38:24
URL: http://mammasara.wintland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0