I valet och kvalet.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Det känns som att läsa om mig själv när jag läser det här. Det är så läskigt likt hur jag själv är och gör när det kommer till att ta beslut. Alltid tänker jag på andra i första hand, även om jag vet vad jag vill. Även om själen skriker inombords för att den redan vet vad den vill, så väljer jag alltid att kväva den, svälja klumpen i magen och välja det som jag tror blir bäst - för alla. Utom mig själv. Det är både en fin egenskap och en jobbig egenskap, att alltid sätta andra i första rummet gör lätt att man glömmer sig själv, man glömmer att leva för det man älskar, och för den man är.

Vad man gör åt det? Jag har ingen aning. Jag har försökt komma på det i flera år, men utan resultat. Jag tror dock att man måste lära sig att älska sig själv, och inte tänka så mycket. Bara vara. Bara göra. Bara.. känna.

Svar: Jag är alltså inte ensam, tack för att du delar med dig av dina känslor och funderingar! Det där med att bara vara och bara känna och älska sig själv är verkligen något jag behöver jobba med. Men det är svårt såklart! Inget man ändrar över en natt, knappt ett år heller.
busamedemla.blogg.se

2014-03-04 @ 16:22:16
Postat av: Hannah

Ja, men självklart. Jag kan ju inte låta dig tro att du är ensam! Sånt tar tid, det gör det verkligen. Men det gäller att kunna se sitt eget värde, och kunna tänka att man behöver göra saker för sin egen skull ibland. Jag har väldigt svårt för det, eftersom jag är en känslomänniska, men jag jobbar dagligen på att göra något för mig själv. Allt från att bara ta fem minuter med en kopp kaffe i solen till att lyxa till det med långdusch och inpackning. Sånt behövs så väldigt.

2014-03-05 @ 16:06:22
URL: http://gotlandspinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0