När klockan slog 04.12 så gav jag upp.


Kommentarer
Postat av: Hilda

Styrkekramar ❤️
Hoppas Sixten blir helt frisk snart och att det med sol och värme kommer friskare tider för er! Det önskar jag er så innerligt!

2014-03-20 @ 21:59:26
Postat av: Sara

Jag tror nog allt att växtvärk finns! Jag menar känns det inte ganska logiskt att det bör göra ont när kroppen växer och blir längre??

Svar: Ja men klart att det måste finnas. Det vore ju konstigt annars tycker jag. Skolsköterskan hade nog inte alla hästar hemma i stallet om man säger så..
busamedemla.blogg.se

2014-03-21 @ 12:01:23
URL: http://mammasara.wintland.se
Postat av: åsa

Stackars Sixten! Jag hade jättmycket växtvärk när jag var liten. Konstigt svar av skolsköterskan, är ju ganska logiskt att senor, ligament och muskler blir ömma och spända när skelettet växer snabbt i etapper. Haha, fast vi hade också en konstig skolsköterska som gav bafucin (halstabletter) mot precis allt-huvudvärk,växtvärk, skavsår, mensvärk osv ^^

Svar: Ja fy, han lider verkligen av det. Det är inte glass och ballonger.

Men halstabletter? Hahaha.. Vilket snille. Jag hoppas att dagens skolsköterskor är lite bättre än de var under min barndom. Hehe..
busamedemla.blogg.se

2014-03-21 @ 19:27:57
Postat av: Julia

Natha-Lee har växtvärk emellanåt, på nätterna, det går inte att trösta henne och efter tillräckligt många gråtattacker så får hon Alvedon och sen sover hon ostört resten av natten.
Det gick något program på barnkanalen där dem förklarade växtvärken som så här "skelettet växer snabbare än musklerna och på nätterna försöker musklerna att växa ifatt och då gör det ont". Rätt okej förklaring, om du frågar mig :)
Hoppas Sixten blir bättre snart!
Kram

Svar: Stackarn! Men då är det alltså vanligt att det kommer på just natten också.. Ja vi ger alvedon och hoppas att det ger med sig snart. Det är inte roligt när ens små änglar har ont.. :(
busamedemla.blogg.se

2014-03-21 @ 21:11:48
URL: http://julinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0