Vecka 17+0


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ja tvåbarnschocken blev större än jag trodde, och det var nästan större omställning att få nr 2 än nr 1. (kanske mest berodde på att vår lilla Oskar var mjölk och äggallergiker och inte mådde så bra tills vi kom på det iof) Första typ tre månaderna är tuffa, men det är såååå värt det!!! För de får sån fantastisk glädje av varandra! :)
Sån kärlek man känner när man ser syskonen leka med varandra, och storebror ska lära lille***** vad han kan:)

Svar: Jag räknar med att det blir ganska så tufft nästan hela första halvåret. Innan alla rutiner är ordentligt satta. Men jag längtar SÅ efter ännu mer kärlek i vår familj. Det skall bli fantastiskt att få ge Sixten ett syskon. Jag älskar mina syskon så otroligt mycket och jag hoppas att jag lyckas ge mina barn grunderna för att vara nära varandra.
busamedemla.blogg.se

2014-05-17 @ 09:02:29
Postat av: Karin

Min första tanke var att det inte alls var särskilt jobbigt att få nr2. Sen mindes jag helt plötsligt att jag ville ha ihjäl varenda människa som hade sagt att den andra hänger med i bara farten.
Vet inte hur många som sa att det inte alls var jobbigt med 2 små barn.
Min erfarenhet är att det ÄR jobbigt, MEN när man väl kommer in i sina rutiner så går det väldigt bra! Man klarar mycket mer än man tror. Sen lärde jag mig iofs ganska tidigt att undvika att lyssna på alla andras goda råd. Saker som funkar bra för andra fungerar ju inte riktigt lika bra för alla =)

Du kommer att klara av det galant!

Svar: Ja det gäller väl att bita ihop tills rutinerna börjar sättas. Alltså människor som inte tycker att det är kämpigt med två barn måste ju antingen vara helt uppe i det blå, inne i världens förnekelse eller bara.. Känslokalla.. Eller så är de väl supermorsor. Jag är ingen supermorsa så jag kommer att gråta blod till och från. Det är jag beredd på. Men jag ser så mycket fram emot kärleken också. Att jag skall få älska en liten människa till, lika mycket som jag älskar Sixten! Det får mig att längta järnet! Kom bara du jävla tvåbarnschock så skall jag rida ut dig!
busamedemla.blogg.se

2014-05-17 @ 20:23:17
Postat av: Sara

Har alltid varit ärlig och kommer (tyvärr haha i detta fall) fortsätta med det. Det är en enorm chock att få nr 2 också! Och hoppet om att man skall ha sluta stångats tills dess önskar jag nästan att jag inte hade för att slippa besvikelsen ;-) Det är många fighter, alltid någon av dem som blir lämnad gråtandes och man får helt enkelt prioritera i vissa fall vem som behöver en akutast. Det blir svartsjuka, ledsna tårar och då menar jag inte bara från barnen utan från mamman också.
MEN
det blir också dubbelt så mycket kärlek och glädje i huset. Man lär sig hantera situationer man aldrig trodde man skulle klara och samspelet mellan syskonen som växer fram är det underbaraste jag sett <3 så även om det är sjukt tufft så tvivlar jag inte på att dessa älskade ungar kommer ha mycket kul ihop och att vår familj nu är komplett!!
Sen är dessa nattliga amningar och vakentider inte något man saknat precis ;-) Sömn däremot saknar jag massvis av haha ;-)
Du kommer fixa det galant Emelie!!

Svar: Jag älskar och uppskattar din ärlighet! :) Jag tror ju att det bli lättare med tvåan för att man "vet hur man gör" lite mer än med ettan. Men jag och Sixten.. Fan va vi kommer att gräla. Fan va jag kommer att gråta. Fan va jobbigt det kommer att bli! Jag kan tänka mig att det är mycket skuldkänslor också. Mot Sixten, mot det nya barnet som inte får samma tid. Ja det är ju kärleken som gör att man vill ha fler barn. För tufft är det. Jag hoppas att Sixten får samma fina relation till sitt syskon som jag har till mina. Det skall bli fantastiskt att utöka familjen med ännu mer oändlig kärlek. :)
busamedemla.blogg.se

2014-05-18 @ 03:18:15
URL: http://mammasara.wintland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0