Min (första vaginala) förlossning - del 2


Kommentarer
Postat av: Lina

TACK! För att du delade med dig! Läste del 1&2 på fikan idag. Ömsom tårögd ömsom fnittrandes. Så glad för din skull att du fick uppleva "The real deal".. Jag minns känslan när dom drog båda mina barn ur snittet.. Det stramar, spänner & drar, sen säger det slurk & magen är tom. Dock helt utan smärta & min medverkan men förstår att den känslan en våning ner måste vara det mäktigaste!! Hoppas du läker snart & att mjölkstockningen ordnar upp sig. Er lilla Torsten är så fin!!

Svar: Haha, var så god! Jag är väldigt tacksam över att ha fått prova båda sätten. Båda förlossningarna har varit mäktiga på olika sätt. Det mäktigaste är ju det som kommer ur dem men jag kan ärligt säga att jag nog är ganska så nöjd med två barn. Min läkning går rasande snabbt framåt nu! Fantastiskt hur kroppen tar sig! ❤️
busamedemla.blogg.se

2014-11-17 @ 23:25:30
URL: http://linaheltenkelt.blogspot.se
Postat av: nenny

Alltså... det är inte klokt hur himla häftig du är Emelie. Jäklar vad du ska sträcka på dig och vara stolt över den du är. Jag är otrooooligt glad för att du är en del av mitt liv och att tid aldrig spelar roll när det gäller hur långt det har gått mellan varje gång vi hörs. Som en syster i allt utom blod och år kunde lika gärna vara minuter. Bortsett från en sak... jag saknar dig, du underbara tokfia!!!

Svar: Men.. Nu måste jag ju grina lite.. Gulle-du! Varför har du inte flyttar hit än? Jag väntar ju på dig! ❤️
busamedemla.blogg.se

2014-11-18 @ 00:48:15
URL: http://nenny85.blogg.se
Postat av: Sara

Men snyft!!! Vilken fin berättelse och vilken fin upplevelse du fick <3 Haha men jag blev bra full i skratt av att läsa hur du reagerade när han var ute. Precis så gjorde jag med. Fan jag var bäst i världen i det ögonblicket och medan Jonas hoppade jämfota över att vi fått en dotter så dansade jag (ja i mitt huvud) över att jag klämde ut en unge utan snitt!!!

Svar: Vi är helt enkelt bäst i världen. Så är det bara. Haha.. Jag är verkligen tacksam över att ha fått uppleva att föda fram ett barn och att jag fick en sån positiv upplevelse. Eller, jag är tacksam över att ha fått uppleva bägge delar med vaginalt och ks, men just den där euforiska känslan av att vara bäst i världen kom ju inte efter snittet. Där var det bara kärleken till Sixten som var i fokus.
busamedemla.blogg.se

2014-11-19 @ 18:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0