Dagens mvc-besök


Kommentarer
Postat av: Sara

Kan trösta med att jag inte heller var mogen vid sista kollen. Börjat mjukna smått men tappen var bakåtlutad och lång. Men sen bara dygn efteråt så var allt i full fart så det KAN gå fort ibland. Så misströsta inte! Men jag vet hur segt det är. Jag höll på att explodera varje gång nån frågade om det var på G. Och hur mycket än folk lovade att det snart var dags så känns även en minut som en livstid!

Svar: Precis som här då! Tappen fortfarande bakåtlutad och bara liite mogen.. Jag får hoppas på vattenavgång.. ;) jag är sååå trött på att vara gravid nu. Jag sover typ 45 minuter åt gången och vaknar klarvaken på nätterna. Försökte få mig sovmorgon nu men det finns ju INGEN ställning att sova i som är skön. Jag är så färdig med det här nu!
busamedemla.blogg.se

2014-10-30 @ 07:45:38
Postat av: Nathalie

Det va samma för mig! ;)
Inte alls mogen, men en hinnsvepning och ett dygn senare var han ute efter en snabb förlossning.
Så hoppas på det bästa, det kommer snaart vara över!

Svar: Åh, då finns det hopp ändå! Ja det kommer snart vara över, det finns ju ett slutdatum och sååå långt bort är det ju inte även om jag hoppas att det skall sätta igång av sig självt. Jag har ett inbokat möte på tisdag igen, då skall vi kolla läget igen och försöka svepa igång det. :)
busamedemla.blogg.se

2014-10-30 @ 08:08:33
Postat av: Lina

Kan inte komma på annan tröst än att vara ärlig & dela med mig av mina skit upplevelser....
Övertid!!! Fyyyy va segt... 1 övertidsdag = 3 vanliga dar.. Det är överjävligt!!! been there, done that i 12 & 14 dar.... Ät, bada & sov.. Det gjorde jag...

Jag avundas inte dig om det blir igångsättning. Har bara dåliga erfarenheter av värkstimulerande dropp . Men samtidigt hör man bra erfarenheter av det oxå. Hoppas det går bra för dig & att hen kommer ut "the real way"...

Jag har aldrig känt det där trycket. Mina barn har alltid varit ruckbara & aldrig fixerade.

Håller tummarna & ser fram emot att er lilla 2:a kommer snart... eller iaf den närmsta veckan. Pepp Pepp!! eller Sov sov & ät ät!!

Jag börjar se ljuset i tunneln efter att ha luktat på väggen (igen).. Faaan att jag inte hann bromsa i tid denna gången. Men nu är jag på G igen. Behövdes bara lite tid på jobbet dvs "lugn&ro", "kontroll" tid för eftertanke samt att avlastningen från mamma & pappa har varit grym! Känns löjligt att lipa över detta här men alla har vi väl olika problem & stresströsklar. Min tröskel är just nu väldigt handikapp anpassad... :-S

Härligt nog är huset snart klart & vi ska flytta in nästa veckan... Känns fortf overkligt!
Kram

Svar: Ja övertidsdagar är verkligen världens längsta dagar. Men det känns fortfarande okej, bara det får sätta igång av sig själv. Det är DET jag är stressad över nu. För jag önskar sååå att jag inte skall behöva sättas igång. Jag vill att min kropp skall få sköta det själv och bli så mogen att jag inte skall behöva dropp och grejer. Jag har fortfarande en vecka på mig. Så jag hoppas verkligen att tiden skall räcka till.

Skönt att du ser ljuset! Den där väggen skall man akta sig för, men ibland är det inte så lätt. Bra att ni kunnat ordna så att du fått landa lite i all stress. Att flytta är skitjobbigt, det tar så mycket energi och tid!! Bara en "vanlig" flytt kan ju knäcka vem som, ni har ju dessutom renoverat innan också. Men tänkt vilket lugn ni kan njuta av sen när allt är klart. Snacka om belöning för allt slit! Jag avskyr att flytta. Vi har flytta runt så många gånger att det förlorat charmen helt. Det kommer att krävas vääääldigt starka skäl om jag skall flytta härifrån. ;)

Kram
busamedemla.blogg.se

2014-10-31 @ 00:04:19
URL: http://linaheltenkelt.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0