It takes a fool to remaine sane.


Kommentarer
Postat av: Lina

Älskar The Ark.. Vet inte hur många gånger jag sett dom på bla Hultsfred men vi såg också avskedskonserten på Grönan, jag & min syster!! Vilken kväll!! Dom är en stor del av svensk musik historia.

Men min bästa glad-låt är dock "Don´t stop me now" med Queen.. Den spelades i op-salen på min begäran när dom plockade ut Astrid (2009) med kejsarsnitt efter 38h försök till förlossning...

Jag sa att jag ville ha musik på innan dom satte igång & dom frågade vad.. Det första som kom upp i mitt huvud va den låten. Väldigt otippat val gissar jag & rätt ironiskt då jag va liiivrädd!!!

Jag glömmer aldrig när läkaren satte igång låten på Spotify och hela op-salen fylldes av den glättiga musiken & några sekunder senare började dom skära i mig. Lyssna på låten & föreställ dig den i en OP-sal. ASG!!! Helt sjukt rolig, läskig, pirrig & underbar upplevlse. Till tonerna av Queen.. som sen fortsatte (tog ett tag att få ut henne) med Dancing Queen med ABBA då dom sökte på Queen i datorn..
Ett svängigt kejsarsnitt!

Ser också fram emot "Så mycket bättre" med Ola!! Han är ju ett musikaliskt geni!!!

Svar: Haha vilken fantastisk låt att få barn till! Måste ha varit en energikick som hette duga. Verkligen ett svängigt låtval. Jag kanske skall knåpa ihop en låtlista till förlossningsdags. Haha läkarna hade en bra dag på jobbet kan jag tänka mig..

Queen är underbara! Lyssnade jag inte på the ark under min tonårsperiod så lyssnade jag på Queen. De har också "alltid" funnits med och både mamma och storasystern lyssnade på deras musik under min uppväxt så det är kanske inte så konstigt. Åh va jag önskar att jag hade kunnat gå på en konsert med Queen (medan Freddie var levande). Jag har sett en inspelad och det måste ha varit fantastiskt att uppleva dem live!
busamedemla.blogg.se

2014-09-08 @ 23:15:02
URL: http://linaheltenkelt.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0