Hej då gravidappar.


Kommentarer
Postat av: Lina

Förstår din känsla... Det är så jobbigt & svårt när man står där efter barn nr2 som oftast är idealet & "normalt"... Det är svårt & jobbigt att tänka att det va sista gången även efter Astrid.
Även om den 2:a & ev sista graviditeten (du ser jag kan inte ens säga att det va sista gången även om det va det) sargade min kropp & Astrid har verkligen varit som både barn nr 2 & 3 & 4 i ett... Jag vet att vi är klara med barn & att min livmoder & kropp är mer än klar..Skulle det mot förmodan bli en till så pratar vi riskgraviditet & ett vidrigt planerat snitt.
Ibland kan jag dock drömma lite om bara en liten till, speciellt när jag har ÄL. Dom jäkla hormonerna!!
Det är som sagt omöjligt att säga nej utan ett .. men...efter!
Fast samtidigt så är det så härligt nu.. Inga blöjor, ingen välling & 2 stora fina barn med massa vilja & tankar. Dom klarar trappan & brer frukost mackan själv, sätta på tvn, hitta Ipaden eller leka själva om vi behöver sova. BARA DET!! Och en massa tid för oss vuxna att resa & hitta på saker. Hela familjen, var för sig & bara vi 2!!

Men detta är jag.. Hon som inte ens visste säkert om hon ville ha barn för 9år sen när mannen började tjata.... :-D Lyssna till ditt & ert hjärta!! Kanske en till, kanske ingen eller kanske att jag kan se er i "Familjen Annorlunda" om 5år! ;-D

Man vet aldrig!
/spam Lina

Svar: Alltså det är ju så jäkla dubbelt det där. Jag kan ju liksom längta efter stora barn också. Just för att livet rullar lite lättare då även om stora barn ger stora bekymmer. Man får ju mer tid för sig själv i takt med att barnen vill ha mer tid för sig själva/tillsammans. Jag kan längta efter en weekend med Koffe eller en blöt kväll på krogen. Men samtidigt får jag ångest av att de växer. Jag har nån bild av en familj med många barn och massor av skratt, tårar och gemenskap. Massa fina individer att höra till. Kanske för att jag har världens jobbigaste seperationsångest, haha. Är man många är man aldrig ensam. ;)
busamedemla.blogg.se

2015-01-26 @ 22:13:43
URL: http://linaheltenkelt.blogspot.se
Postat av: Sara

mina gravidappsinfot rök också. Tanken är att det absolut bara blir två barn. Vet inte om jag orkar med en graviditet eller ett spädbarn till ;-) Men jag kunde inte med att radera P-tracker ;-)

Svar: Vet inte heller om jag pallar en graviditet till. Men jag vill i alla fall ha många många barn, haha.. Fast inte just idag när jag fått minimalt med sömn och vill sälja ungarna på blocket. Speciellt den äldsta.
busamedemla.blogg.se

2015-01-28 @ 10:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0