Sluta pracka på andra vad DU tycker.


Kommentarer
Postat av: karin

Känner helt igen det där! I massa grupper tyvärr. Är med i diverse
Pedagogiska grupper och där hade man hoppats på att man kunde hålla en bra ton iom allas arbete, men icke! Ställer någon frågor så är det ofta det kommer otrevliga svar och väldigt ifrågasättande svar.

Tacka vet jag virkgrupperna! Där kan man lägga upp bilder på totalt misslyckade alster och efter en liten stund har man fått så många posotiva komnentarer så att man tycker att det är det vackraste man har gjort 😂

det behövs utbildning i hut man uttrycker sig i skrift på sociala medier! Utan gester och tonläge kan ju en text bli väldigt attackerande och besserwisseraktig 😂









Svar: Ja tack till utbildning! Kommunikation i sociala medier 7,5 HP ;)
busamedemla.blogg.se

2015-01-17 @ 16:22:01
Postat av: Hanna Klasson

Ännu ett inlägg som jag känner igen mig mycket i. Jag avskyr det där "jag vet minsann bäst" beteendet. Jag har fått höra det många gånger, speciellt när det gäller kostvanor. När jag åt lchf så fick jag viktigpetter-kommentarer om att det var dåligt och det var dethärochdethärochdetdär. Av folk som aldrig ens provat dessutom. Likadant nu när jag äter sockerfritt i en månad, för att bli av med mitt sötsug. "Trams" fick jag höra häromdagen, och kommentarer som "men kolhydrater är ju faktiskt socker för det görs om i kroppen, frukt också och blabla-etc-etc-i-evighet. Jag brukar försöka svara att det är tyvärr att man är fri att bestämma över sin egen kropp och göra egna val.

Jag bävar inför den dagen jag blir gravid och folk försöker tala om för mig hur jag skall uppfostra mina barn. Lär inte bli nådigt :P

Svar: Ja alltså när man är gravid och senare blir mamma så behöver man odla hård hud. Det haglar "tips".. Även från helt okända människor. Att lägga sig i andras matvanor verkar också vara väldigt populärt och det är ett evigt ifrågasättande. I en del människors ögon är inget bra, så är det bara. ;)
busamedemla.blogg.se

2015-01-19 @ 23:50:18
URL: http://gotlandspinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0